"Pia lampa" och teak fåtöljer.



Då var det tisdag igen och det betyder att både Emmuas & Ta Till Vara har öppet. Efter att ha gått tomhänt ifrån Ta Till Vara hittade jag den här trevliga taklampan i string-modell med plastöverdrag. Riktigt snygg måste jag få säga! Påminner lite om Tore Ahlsens Pia lampa för Svenskt Tenn.
 


Jag fyndade även lite i bestickslådan:

4 st Kaffeskedar m. bakelitskaft
2 st Kaffeskedar "Guldi" tillverkade av NilsJohan
1 st kaffesked "Survus" designad av Sigrud Persson
1 st Kaffesked "Ranka", Sven-Arne Gillgren för Gense
1 st Kaffesked "Thebe", Folke Arström för Gense
1 st Uppläggingsspade / Tårtspade "Singoalla" tillverkad av NilsJohan

Sen sist men inte minst dessa två fåtöljer. Designade av danske Erik Wörts för IKEA under 60 talet. Väldigt snygga måste jag få säga, dock är tyget lite solblekt.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0